OSP ZALASOWA

Rok założenia 1893

OBÓZ JURAJSKI MDP

W dniach od 10.09.2016-11.09.2016 roku korzystając z zaproszenia organizatorów 8 osobowa grupa MDP z naszej OSP wzięła udział w obozie szkolno – wędrownym Młodzieżowych Drużyn Pożarniczych gminy Zabierzów. Celem obozu było zapewnienie uczestnika aktywnego wypoczynku, po całorocznej pracy w Młodzieżowych Drużynach Pożarniczych w swoich OSP. Poznanie przez uczestników obozu walorów krajobrazowych na terenie gminy Zabierzów , a w szczególności z uwzględnieniem punktów widokowych oraz form skalnych znajdujących się na terenie parków krajobrazowych i rezerwatów. Do zamierzeń organizatorów obozu należało pokazanie i nauczenie uczestników jak można w sposób aktywnych i zdrowy odpoczywać. Nauczyć jak funkcjonować w grupie wspólnie rozwiązując problemy i wypracowywując koncepcję działania poprzez ćwiczenia i naukę udzielenia pierwszej pomocy. Obóz rozpoczął się zbiórką o godzinie 9:45 w remizie OSP Bolechowice. Przywitano uczestników i pododdziały wyruszyły w swoją wędrówkę. Pierwszym zadaniem jakie czyhało na młodzież było odnalezienie 11 worków ukrytych nieopodal Zamkowej skały w Dolinie Kluczwody. W workach znajdowały się przydatne rzeczy do dalszej wędrówki. Po odnalezieniu wszystkich rzeczy można było ruszyć dalej. W Zelkowie przy stawie MDP zatrzymała się na przerwę śniadaniową a przy okazji wolnego czasu skorzystała z tamtejszej atrakcji – pływanie rowerkiem wodnym. Kolejnym punktem wędrówki była Dolinka Bolechowicka. Tam wszyscy uczestnicy obozu przeszli przez kurs pierwszej pomocy, który przygotowali dla nich ratownicy medyczni a następnie zjedli obiad i ruszyli w dalszą wędrówkę. W czasie marszu przez Las Karniowski natrafiliśmy na osobę, która potrzebowała pomocy po upadku ze skarpy. Młodzież od razu przystąpiła do udzielania pierwszej pomocy i bezpiecznie przetransportowała osobę poszkodowaną do karetki. Było to kolejne zadanie jakie czekało na MDP. Po udanej akcji dotarliśmy do Dolinki Kobylańskiej. Tam strażacy z JRG 3 Kraków przygotowali tzw. tyrolkę dla uczestników obozu. Na zakończenie pierwszego dnia obozu rozpaliliśmy ognisko i do wieczora spędziliśmy czas rozmawiając, smażąc kiełbaski. Tego dnia uczestnicy obozu zrobili około 15 km pieszo. Noc spędziliśmy w sali OSP Kobylany. Rano następnego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy na mszę do kościoła w Kobylanach. Po mszy zabraliśmy swoje rzeczy z miejsca noclegu i ruszyliśmy w dalszą wędrówką. Pierwszy przystanek jaki zrobiliśmy był w Skalnym Raju. Tam druh Michał przygotował szkolenie z obsługi gaśnic. Następnie ruszyliśmy pod Sokolicę w dolinie Będkowskiej. Tam czekał na nas obiad. Stamtąd udaliśmy się do remizy w OSP Będkowicach. Tam zakończyła się piesza wędrówka. Tego dnia zrobiliśmy około 8 km pieszo. Zakończenie całego obozu odbyło się w Kamieniołomie w Zabierzowie. Tam zabrali głos zaproszeni goście oraz zostały rozdane dyplomy uczestnictwa wraz z nagrodami. Bardzo dziękujemy za zaproszenie i możliwość wzięcia udziału w obozie. Dziękujemy organizatorom za gościnę, miłe przyjęcie, szkolenie i pozytywną energię. Organizatorami całego obozu był Zarząd Gminy OSP RP – Komisja ds. dzieci i młodzieży – dh Michał Zwoliński i naczelnik OSP Bolechowice – dh Sebastian Dudzicki oraz wielu strażaków i osób dobrej woli, które były zaangażowanie w przygotowanie i opiekę nad młodzieżą podczas obozu. Szczególnie podziękowania dla druhów z OSP Balice i OSP Kobylany oraz dla ratowników z OPC Ambulans SA za pomoc. W obozie uczestniczyły osoby z OSP Ujazd, OP Rudawa, OSP Kobylany, OSP Rząska, OSP Niegoszowice, OSP Bolechowice i gościnnie z „dziką kartą” my OSP Zalasowa. Jeszcze raz po Zalasowsku za wszystko dziękujemy.